شهرآرانیوز؛ عوامل پشت صحنه همگی میدانستند پلانهای این سکانس قرار نیست بیش از یک بار برداشت شود. لوکیشن کاخ مأمون در سکوت مطلق بود. «خورشید به مرد صیاد خندید وقتی پرنده زیرک بی آنکه تن به دام دهد دانه را برچید.» این نخستین دیالوگ محمد صادقی در دشوارترین سکانس از مهمترین اثر تصویری او بود. سپس اناری را در دل دستانش پاره کرد و به دل صحنهای سراریز شد که آغازی بر اندوه ابدی محبان امام هشتم (ع) بود.
شخصیتهای مهم تاریخی به سبب تأثیر خود در روند رویدادها، در اذهان ماندگار میشوند و ایفاگران نقشهای تاریخی به تبع اهمیت شخصیت ها، در آثار سینمایی و تلویزیونی تا همیشه در ذهن مخاطبان باقی میمانند و گاه پس از ایفای دهها نقش، همچنان با آن شخصیت به یاد میآیند.
بیشتر بخوانید:
درباره بابک بیات که موسیقی متن سریال «ولایت عشق» را با عشق ساخت
صحبتهای «کاظم هژیرآزاد» درباره حضورش در «رحیل»، سریال جدید شبکه ۳
نام محمدصادقی نیز با مأمونِ سریال «ولایت عشق» گره خورده است. نقشی پیچیده که در بستر فیلم نامه با قلم توانمند مهدی فخیم زاده به خوبی از ابعاد مختلف آن پرده برداری شد و محمد صادقی نیز با کوله باری از تجربیات علمی و عملی در حوزه بازیگری با موفقیت از پس اجرای آن برآمد. نقشی که به ظاهر منفی و سطحی به نظر میآمد، اما در پرداخت به خوبی نشان داد مأمون سیاست مداری باهوش و درخور تأمل است که دچار جاه طلبی شده و به مثابه سردمداران قدرتهای امروز جهان، برای رسیدن به قدرت از قدم گذاشتن بر هیچ خونی دریغ نمیکند.
محمد صادقی نیز با اشراف به چنین فیلم نامه محکمی نقشی منفور را پذیرفت، اما در ادامه با حضور در سریال پلیسی «خواب و بیدار» در کنار دانیال حکیمی، به پلیسی جسور و جذاب تبدیل شد تا ثابت کند توانایی او در ایفای نقشهای مثبت به اندازه نقشهای منفی تحسین برانگیز است، اما غالب تصویری که از او به خاطر میآید، حضور در پروژههای بزرگ و موفق تاریخی است.
میرزا کوچک خانِ سریال «عمارت فرنگی»، عبدا... بن مطیعِ سریال «مختار نامه»، امیرکبیرِ سریال «سالهای مشروطه» و حضرت ابراهیم در فیلم سینمایی «ابراهیم خلیل ا... (ع)»، گوشهای از موفقیتهای او در ایفای نقشهای تاریخی است. محمدصادقی که متولد مشهد است، پس از اخذ دیپلم برای ادامه تحصیل به آمریکا سفر کرد، از مقطع کارشناسی تا دکتری در رشتههای علوم ارتباطات، ارتباطات جمعی و تلویزیون دانشگاه ایالتی ویسکانسین حاضر شد و برای فراگیری دورههای عالی کارگردانی ۱ و ۲ به دانشگاه کالیفرنیا رفت و در راستای تکمیل آموزههای بازیگری مدتی را در مدرسه بازیگری سن فورد مایزنر و لی استراس برگا تعلیم دید و در لس آنجلس نیز آموختههای خود را در حوزه سینما تدریس کرد.
دکتر محمدصادقی امروز در حالی شصت وشش ساله میشود که شاید کمتر کسی از سوابق علمی او در کنار دهها پروژه سینمایی و تلویزیونی باخبر باشد و بداند عمده فعالیتهای او معطوف به حیطه تدریس بازیگری، فیلم نامه نویسی و کارگردانی در دانشگاه و مؤسسات آموزشی ا ست.